Företag behöver en modern telefonväxel för att fungera, så är det bara. Oavsett om ni är ett mindre företag eller ett större, så är det viktigt att finnas där för sina kunder på telefon. Se till att tekniken är i toppklass, men också de som svarar i telefon.
Om man ska vara modern i mycket annat som gäller företaget, varför då inte vara det när det gäller kundkommunikation? Skaffa en telefonväxel från Soluno, en molnbaserad tjänst som fungerar likväl från datorn, som mobilväxel när ni är på språng och IP-telefoni som kan tas med hem.
Många blir irriterande av kundtjänst
Så vill du inte att det ska fungera på ditt företag! Men faktum är att många faktiskt förknippar kundtjänst med irritation, läs mer här. Och så ska det inte vara. Det är något som ni måste motbevisa med att ha superbra bemötande och kundservice. Förutom telefonväxel kan ni också skaffa en chattbot som svarar på kundernas frågor online, tipsar IDG i en artikel. Chattbotar finns på många ställen idag, såsom på Facebook, Skype, Slack och andra ställen, så varför inte på ditt företag? Swedbank har tillexempel en chattbot vid namn Nina, en virtuell assistent som automatiserat svarar på kunders vanligaste frågor.
SAS har fått klagomål för dålig kundservice
Några som verkligen inte levt upp till varken kunders eller sina egna förväntningar är SAS. Telefontiderna var långa och webbsidan dålig. VD:n Rickard bad sedan om ursäkt och lovade förändring.
”Vi är medvetna om att användarvänligheten på vår nya webbsida inte är tillfredsställande och vi jobbar intensivt för att åtgärda detta”, skriver han enligt SVT.